Khamis, 26 November 2015

Kenapa Air Mani Terpancut Awal?

Apakah yang menyebabkan air mani terkeluar terlalu awal atau ‘premature ejaculation’?


 Gel Gambir Jantan

Mengikut beberapa pendapat, kaum lelaki memang lebih senang mencapai ke puncak shahwatnya berbanding perempuan. Mengikut pendapat tersebut, berkemungkinan lelaki terlalu sibuk merisaukan banyak perkara mustahak yang lain daripada masalah yang remeh ini. Jika pada zaman dahulu lelaki lebih risau dengan masalah ketiadaan makanan, serangan musuh dan haiwan liar. Jadi berkemungkinan masalah ini adalah masalah turun temurun atau ‘hereditary’.


Namun begitu, teori ini tidak dapat di buktikan sebarang ahli sains walaupun sekilas pandang kelihatan benar. Mungkin teori ini dirumus kerana dari segi genetik, manusia belum dapat pastikan sebarang hasil dari melambatkan ke puncak shahwatnya.


Tabiat melambatkan ke puncak shahwat ataupun “orgasm” adalah satu tabiat yang harus dipelajari. Tidak jauh perbezaannya seperti belajar menari atau belajar cara buat dodol. Tabiat melambatkan keluarnya air mani dapat memanjangkan lagi masa keseronokan untuk kaum suami. Didapati ramai isteri juga gemar mengalami ‘orgasm’ semasa zakar suami masih didalam kemaluan si isteri.


Untuk si isteri mencapai keseronokan ini, zakar lelaki haruslah sering menghairahkan si isteri dengan gerakan untuk tempo masa yang agak lama. Ejakulasi terlalu awal ini sering juga disebabkan fakta-fakta psikologi seperti ketakutan, rasa serba salah dan risau jika tidak dapat memuaskan.


Perkara pertama seorang suami harus ingat sebelum bersetubuh adalah persetubuhan yang baik adalah persetubuhan yang diberkati. Maka oleh kerana itu, berdo’a lah kepada Yang Maha Kuasa, agar diberi zuriat-zuriat yang diredhai. Kemudian, do’alah agar Tuhan Yang Maha Pengasih memberi izin agar dapat memuaskan nafkah batin si isteri.


Selalunya, persetubuhan yang digemari si isteri adalah persetubuhan yang tidak dalam keadaan kelam kabut. Ambilah masa untuk bergurau senda , bermesra intim bersama isteri. Lebih lama masa yang diambil untuk ‘foreplay’ ini, lebih kuatlah dan lebih seronoklah kelepasan nafsu yang akan dialami kedua-dua pihak kemudian.


Kemuncak shahwat, atau ‘orgasm’ ini, boleh dibaratkan seperti belon. Lebih lama ditiup udara kedalamnya, lebih besarlah ia membesar dan lebih kuat dan lebih berdentum apabila ia meletup kelak.


Selalunya, seorang lelaki dalam lingkungan umur dua puluhan, setelah zakarnya menembusi ke dalam isterinya, ia boleh mengambil kurang dari tiga minit untuk ia sampai ke kemuncak shahwatnya dan melepaskan air maninya. Yang sedemikian, bukan sahaja sering menghampakan si isteri, malah juga merugikannya si suami dengan meringkaskan lagi masa yang seronok.


Tiada ulasan: